DANSKE BRANDS ANERKENDT VED EUROPAS STØRSTE PRISUDDELING FOR MARKETINGVIRKSOMHEDER

TV 2 blev kåret som Årets Marketingteam, mens det København-baserede &Co. blev kåret som Årets Bureau ved PromaxBDA Europe Awards 2018 i Rom.

ROM, 13. marts 2018 — To danske virksomheder tog priser med hjem tirsdag aften ved PromaxBDA Europe Awards, som er kontinentets største fejring af enestående præstationer inden for underholdningsmarketing og -design. TV 2 blev kåret som Årets Europæiske Marketingteam, mens det København-baserede &Co. blev kåret som Årets Bureau.

Andre virksomheder, der vandt flere guldpriser tirsdag, inkluderer NBCUniversal International, Viacom CEE, ITV Creative, and BBC Worldwide.

Se listen over vindere: http://promax.tv/EuropeAwards2018

Priserne anerkender excellence i underholdningsmarketing skabt til europæiske målgrupper - de kampagner, strategier på sociale medier og live-begivenheder, der skaber de mest relevante brands i popkulturen og en lidenskabelig fanbase.

De præsenteres af PromaxBDA, som er den globale professionelle forening for underholdningsmarketing- og designindustrien. PromaxBDA repræsenterer tusindvis af individer, der arbejder hos verdens førende medievirksomheder, kreative bureauer og indholdsleverandører.

"Da underholdningsindustrien fortsætter med at udvikle sig hurtigere end nogensinde, ser vi et hidtil uset niveau af innovation og kreativitet fra europæiske medievirksomheder", udtaler Steve Kazanjian, administrerende direktør og formand for PromaxBDA. "Vinderne ved årets PromaxBDA Europe Awards viser, at Europas marketingfolk og designere fortsætter med at finde på spændende nye måder at opbygge lidenskabelige målgrupper på til underholdning på tværs af alle skærme."

Den banebrydende britiske grafiske designer og brandarkitekt Martin Lambie-Nairn modtog årets Lifetime Achievement Award. I en karriere på tre årtier har Lambie-Nairn skabt ikoniske brandidentiteter som Channel 4, BBC, Royal Opera House og O2.

Josh Wright fra Comedy Central UK blev tildelt foreningens prestigefyldte pris for Største Nye Talent, som anerkender en producent eller marketingmedarbejder med mindre end to års erfaring, og som allerede gør et fremragende stykke arbejde.

Priserne fungerede som den afsluttende fejring af PromaxBDA Europe Conference 2018, som er det årlige todages topmøde, hvor Europas førende medievirksomheder udforsker de marketingstrategier, indsigter og innovationer, der fremmer successen i en udviklende underholdningsindustri. Den amerikanske skuespiller og komiker Jonathan Kite var vært for tirsdagens ceremoni, der blev afholdt på hotellet Rome Cavalieri.

Den første online-vurderingsrunde udpegede finalister blandt mere end 1.700 tilmeldinger fra topvirksomheder og -bureauer i 40 europæiske lande. En jury bestående af anerkendte industrieksperter mødtes derefter i Moskva, Rom, Amsterdam og London for at afgøre, hvem der tirsdag aften skulle tage guld- og sølvstatuetter med hjem i hver kategori.

For mere information:
Max Follmer, PromaxBDA (Los Angeles)
+1 312.883.2775 (mobil)
max@promaxbda.org

Om PromaxBDA
PromaxBDA er den globale medlemsforening til underholdningsmarketing- og designindustrien. PromaxBDA repræsenterer individer, der arbejder hos verdens førende medievirksomheder, marketing- og kreative bureauer samt indholdsleverandører. Siden 1956 har medlemmerne af PromaxBDA skabt de mest relevante brands i popkulturen, introduceret generationer af målgrupper til stærkt underholdningsindhold og skabt en lidenskabelig fanbase.

Om PromaxBDA Awards
PromaxBDA Awards er verdens største fejring af eneståender præstationer inden for underholdningsmarketing og -design. På tværs af 11 regionale og globale konkurrencer ærer PromaxBDA Awards de virksomheder og teams, der udnytter den lidenskabelige fanbase til at drive publikum, skabe samtaler og opbygge de største brands inden for underholdning. Se mere på: promaxbda.org

Europe 2019